home

Bereikbaarheid en overleg met OLVG

OLVG probeert goed bereikbaar te zijn voor al uw vragen. De bereikbaarheid is het beste als u rekening houdt met de soort vraag waarvoor u ons wilt bereiken. Soms is telefoon noodzakelijk of het beste. Soms is een meedenkconsult of e-mail beter.
De bereikbaarheid van sommige specialismen is op dit moment onvoldoende. Een deel van de oplossing kan zijn dat patiënten minder vaak gaan bellen. Veel zaken kunnen patiënten online regelen. Inloggen is direct mogelijk via DigiD. U kunt bijdragen door patiënten te stimuleren MijnOLVG te gebruiken.

Welk middel bij welke vraag

Afhankelijk van de soort vraag kunt u kiezen voor het beste middel:

  • Spoed-> telefoon->nummer op telefoonkaart
  • Vraag aan de poli/secretariaat-> mailadres op telefoonkaart
  • Vraag aan een specialist over een patiënt die (nog) niet onder behandeling is van OLVG-> meedenkconsult via ZorgDomein
  • Vraag aan een specialist over een patiënt die onder behandeling is van die specialist-> mailingslijst via de transmurale app

OLVG werkt met telefoonsysteem TeleQ, toets 2 als u verwijzer bent.

Voorbeeld bereikbaarheid Oogheelkunde

Oogheelkunde krijgt 400 tot 500 telefoontjes op een dag. Vaak zijn tegen 12.00 uur de terugbelafspraken voor de hele dag al vol. De patiënt krijgt dan het verzoek om de eerstvolgende werkdag terug te bellen.
Patiënten krijgen altijd de mogelijkheid om te kiezen voor telefonisch contact op dezelfde dag. Ze krijgen dat als ze kiezen voor de optie medische vraag of klacht, en het dusdanig ernstig is dat het niet tot de volgende dag kan wachten.
Daar kan eventueel een spoedafspraak uit volgen. Andere spoedafspraken kunnen alleen door huisarts of andere verwijzer worden geïnitieerd.

Mijn OLVG kan voor patiënten hierin echt het verschil maken. Veel zaken kunnen online geregeld worden en ze kunnen altijd met hun DigiD Inloggen.

Meld het ons

Blijf ons vooral melden als u problemen heeft met de bereikbaarheid. Dat helpt om verbetering aan te brengen.