home

Het Patiënten Servicepunt : voor al uw niet-medische vragen

Bij het Patiënten Servicepunt, kort gezegd PSP, kunt u al uw niet-medische vragen stellen. Het Patiënten Servicepunt vindt u op locatie Oost aan het begin van de centrale hal en op locatie West achteraan in de centrale hal. 

U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht voor onder meer:

  • het aanmelden voor uw afspraak
  • de route naar de afdeling 
  • vragen over MijnOLVG
  • uw inschrijving of wijziging van uw persoonlijke gegevens
  • het maken van een foto voor in uw medisch dossier
  • toestemming voor het delen van uw medisch dossier
  • een aanvraag voor een kopie van uw medisch dossier, bijvoorbeeld röntgenbeelden
  • vragen over voorzieningen in het ziekenhuis

Openingstijden Patiënten Servicepunt

OLVG Oost
maandag t/m zondag van 7.00 uur tot 21.00 uur

OLVG West
maandag t/m zondag van 7.00 uur tot 21.00 uur

Vragen of suggesties? 

Neem dan contact op met het Patiënten Servicepunt.

Locatie Oost
020 599 91 11
info@olvg.nl

Locatie West
020 510 89 11
info@olvg.nl 

Vragen over MijnOLVG of digitale zorg thuis

  • Handige filmpjes en andere informatie over MijnOLVG staan op onze website.
  • Voor meer informatie over MijnOLVG kunt u de veelgestelde vragen bekijken.
  • U kunt ook een e-mail sturen naar mijnolvg@olvg.nl
  • De Openbare Bibliotheek Amsterdam biedt Hulp bij digitaal. Wilt u meer weten over uw computer of lukt het niet helemaal om te videobellen? U kunt in de OBA gratis naar een inloop. U kunt oefenen in de bibliotheek en er zijn cursussen. Meer informatie staat op de website van de OBA.

Veelgestelde vragen

Bij het Patiënten Servicepunt kunt u terecht met al uw niet-medische vragen. Waar u als patiënt van OLVG voorheen met uw vragen bij diverse balies verspreid over het ziekenhuis terechtkon, bundelen we deze diensten nu op één locatie. Het Patiënten Servicepunt bevindt zich direct bij binnenkomst in de centrale hal, zowel op locatie Oost als locatie West.
Door de komst van het Patiënten Servicepunt én een veranderde werkwijze bij de poliklinieken kunnen we u nog beter en sneller helpen.

Heeft u een afspraak bij OLVG? Dan meldt u zich eerst bij het Patiënten Servicepunt. Zo weten we dat u er bent, controleren uw gegevens en wijzen we u de juiste route naar uw afspraak. Ook geven we graag antwoorden op vragen over MijnOLVG. 

U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht met al uw niet-medische vragen, waaronder:

  • uw inschrijving of wijziging van uw persoonlijke gegevens
  • voor het maken van een foto voor in uw medisch dossier
  • de plek waar u moet zijn voorafgaand aan uw afspraak
  • vragen over MijnOLVG
  • een speciale bezoekerskorting voor het parkeren op vertoon van uw inrijkaart
  • een aanvraag voor een kopie van uw medisch dossier, bijvoorbeeld röntgenbeelden
  • vragen over voorzieningen in het ziekenhuis
  • toestemming voor het delen van uw medisch dossier
  • kortingskaart voor parkeren

Om u nog sneller en efficiënter te helpen maken we in OLVG gebruik van MijnOLVG. Daarin kunt u een deel van uw afspraak thuis voorbereiden. Ook kunt u er onder meer uw afspraken bekijken, onderzoeksuitslagen inzien en korte vragen stellen aan de polikliniek. Verder kunt u uw medicatie, allergieën en persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen. En u ziet de brieven die uw zorgverlener naar bijvoorbeeld uw huisarts heeft gestuurd. Wanneer u uw gegevens in MijnOLVG goed invult, kunt u bovendien snel door naar de poli.  

Wij vragen u om 10 tot 15 minuten eerder te komen. Zo heeft u voldoende tijd om bij binnenkomst uw handen te desinfecteren, vragen te beantwoorden bij het coronascreeningspunt en om u aan melden bij het Patiënten Servicepunt

Nee, dit is niet verplicht. Wel kunt u op het Patiënten Servicepunt terecht met vragen. 

Bij de polikliniek kunt u terecht met uw medische vragen (zoals bijvoorbeeld: Moet ik nuchter zijn voor een onderzoek? of Kan ik ook zonder verwijzing terecht?) en voor uw afspraak met uw zorgverlener.

OLVG wil veilige zorg bieden. Daarom moeten we zeker weten dat we de juiste gegevens koppelen aan de juiste persoon. Zo voorkomen we vergissingen en zorgen we ervoor dat we werken met de juiste gegevens uit het juiste medisch dossier.

In Nederlandse ziekenhuizen geldt voor alle patiënten de identificatieplicht. Wij vragen u bij een afspraak om een geldig legitimatiebewijs: een geldig paspoort of rijbewijs, een identiteitskaart of een verblijfsvergunning. Heeft u dit niet bij u, dan kunnen wij u mogelijk niet helpen.

Ja. Voorheen was er een aparte balie voor het aanvragen van een kopie Medisch Dossier, dit vindt nu plaats bij het Patiënten Servicepunt. U kunt ook online een aanvraag naar het Patienten Servicepunt sturen. Op www.olvg.nl/medisch-dossier vindt u alle informatie en het aanvraagformulier