home

Herhaalrecepten aanvragen : online via MijnOLVG

Gebruikt u medicijnen die zijn voorgeschreven door een zorgverlener in OLVG en heeft u daar een herhaalrecept voor nodig? U vraagt voor de meeste van deze medicijnen een herhaalrecept aan via MijnOLVG. U kunt geen herhaalrecepten meer aanvragen per e-mail.

Herhaalrecepten vraagt u aan in MijnOLVG. MijnOLVG is het patiëntenportaal van OLVG. OLVG breidt MijnOLVG steeds verder uit, zodat u zelf meer digitaal kunt regelen. Met MijnOLVG kunnen we u sneller helpen.

Let op: Voor sommige medicijnen kunt u geen herhaalrecept via MijnOLVG aanvragen. Dit kan verschillende redenen hebben. U kunt bijvoorbeeld alléén herhaalrecepten aanvragen voor medicijnen die uw zorgverlener in OLVG heeft voorgeschreven.

Zo vraagt u een herhaalrecept aan

  • Ga in MijnOLVG naar ‘Medicijnen’ > 'Herhaalrecept aanvragen'.
  • Vink de medicijnen aan waarvoor u een herhaalrecept wilt aanvragen en klik op ‘Volgende’.
  • Geef aan bij welke apotheek u de medicijnen wilt ophalen.
  • Controleer uw aanvraag en klik op ‘Verzenden’.
  • Van de door u gekozen apotheek hoort u wanneer u de medicijnen kunt ophalen.

Nog geen MijnOLVG?

U logt eenvoudig in met uw DigiD. U kunt de MijnOLVG-app downloaden in de App Store of Google Play Store. U kunt ook inloggen via de website www.mijnolvg.nl

App Store downloadknop        Google Play Store downloadknop

: vragen over MijnOLVG?

Heeft u vragen over MijnOLVG? Bekijk de veelgestelde vragen over MijnOLVG. U kunt ook terecht bij het Patiënten Servicepunt in de centrale hal van OLVG of stuur een e-mail naar mijnolvg@olvg.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Veelgestelde vragen

Nee, voor sommige medicijnen kunt u geen herhaalrecept via MijnOLVG aanvragen. Dit kan verschillende redenen hebben. U kunt bijvoorbeeld alleen herhaalrecepten aanvragen voor medicijnen die uw zorgverlener in MijnOLVG heeft voorgeschreven. Voor medicijnen die u via uw huisarts krijgt kunt u geen herhaalrecept aanvragen via MijnOLVG.

Dit kan alleen als u gemachtigd bent voor het beheren van het MijnOLVG-account van deze persoon. Uw naaste moet zijn medisch dossier daarvoor eerst delen met u, en u moet hiervoor toestemming geven.

Klik op ‘Menu’ > ‘Apotheken’ om uw apotheken te beheren. U kunt hier apotheken toevoegen en apotheken verwijderen. Meteen daarna kunt u de gewenste apotheek selecteren voor het ophalen van uw aangevraagde herhaalrecepten.

Uw zorgverlener reageert binnen vijf werkdagen op uw aanvraag. Als uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een bericht in uw Postvak in MijnOLVG. De door u gekozen apotheek laat u vervolgens weten wanneer u de medicijnen kunt ophalen.

Heeft u nog niet eerder medicijnen opgehaald bij de door u gekozen apotheek? Dan moet u soms zelf contact opnemen met de apotheek voor het ophalen van uw medicijnen.

Hoort u niets, dan vragen we u om zelf contact op te nemen met de apotheek over het ophalen van uw medicijnen. Vanuit MijnOLVG is de aanvraag van uw herhaalrecept naar door u gekozen apotheek gestuurd. De apotheek kan u het beste vertellen wat er met uw aanvraag is gebeurd.

Ja, dat kan als u voor meerdere medicijnen een herhaalrecept heeft aangevraagd. Als deze medicijnen zijn voorgeschreven door verschillende zorgverleners in OLVG, dan krijgt u per zorgverlener een bericht in MijnOLVG.

Als uw aanvraag is afgewezen, krijgt u hierover een bericht in uw Postvak in MijnOLVG. In dit bericht staat ook waarom uw aanvraag is afgewezen. Als u vragen heeft over de reden van afwijzing, kunt u deze stellen aan uw zorgverlener of de polikliniek via MijnOLVG.

Het komt soms voor dat niet al uw aangevraagde herhaalrecepten worden goedgekeurd. U krijgt hierover altijd een bericht in uw Postvak in MijnOLVG. In dit bericht staat ook waarom uw aanvraag is afgewezen. Als u vragen heeft over de reden van afwijzing, kunt u deze stellen aan uw zorgverlener of de polikliniek via MijnOLVG. Van de door u gekozen apotheek hoort u vervolgens wanneer u de goedgekeurde herhaalrecepten kunt ophalen.

Uw zorgverlener kan soms iets aanpassen aan uw aanvraag, bijvoorbeeld de hoeveelheid medicijnen. Meestal neemt uw zorgverlener hierover contact met u op. Als u niet weet waarom uw zorgverlener iets heeft aangepast, kunt u een vraag stellen aan uw zorgverlener of de polikliniek via MijnOLVG.

Als u patiënt bent in OLVG, kunt u makkelijk gebruikmaken van MijnOLVG. MijnOLVG is het patiëntenportaal van OLVG. In MijnOLVG kunt u uw medische gegevens zien. Op elk moment, wanneer het u uitkomt. OLVG breidt MijnOLVG steeds verder uit, zodat u zelf meer digitaal kunt regelen. Met MijnOLVG kunnen we u sneller helpen.

Inloggen in MijnOLVG kan met uw DigiD. U kunt de MijnOLVG-app downloaden in de App Store of Google Play Store. U kunt ook naar de website www.mijnolvg.nl.

Als u MijnOLVG écht niet kunt gebruiken, kunt u uw herhaalrecepten aanvragen door te bellen naar de polikliniek van de afdeling waar u onder behandeling bent. U kunt in het ziekenhuis ook naar de balie gaan van de polikliniek van de afdeling waar u onder behandeling bent.