home

Het Patiënten Servicepunt : voor al uw niet-medische vragen

Bij het Patiënten Servicepunt, kort gezegd PSP, kunt u al uw niet-medische vragen stellen. Het Patiënten Servicepunt vindt u op locatie Oost aan het begin van de centrale hal en op locatie West achteraan in de centrale hal. 

U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht voor onder meer:

  • het aanmelden voor uw afspraak
  • de route naar de afdeling 
  • vragen over MijnOLVG
  • uw inschrijving of wijziging van uw persoonlijke gegevens
  • het maken van een foto voor in uw medisch dossier
  • toestemming voor het delen van uw medisch dossier
  • een aanvraag voor een kopie van uw medisch dossier, bijvoorbeeld röntgenbeelden
  • vragen over voorzieningen in het ziekenhuis

Deze inhoud kan vanwege de huidige cookie-instellingen niet weergegeven worden.

Om deze inhoud te kunnen zien, verander je cookie-instellingen.

Openingstijden Patiënten Servicepunt

Het Patiënten Servicepunt is open van maandag tot en met zondag van 7.00 uur tot 21.00 uur.
U kunt ons bellen tussen 8.00 uur en 16.15 uur.

Vragen of suggesties? 

Heb je een vraag of wil je iets laten weten? Neem dan contact op met het Patiënten Servicepunt:

020 599 49 99
info@olvg.nl

Vragen over MijnOLVG of digitale zorg 

  • Op onze website vindt u veel informatie en handige tips over MijnOLVG.
  • Komt u er zelf niet uit?
    In OLVG Oost kunt u naar het DigiPunt in de centrale hal bij ingang P1. U kunt daar rustig zitten en krijgt persoonlijke hulp in een fijne omgeving.
    In OLVG West kunt u terecht bij het Patiënten Servicepunt in de centrale hal. U hoeft geen afspraak te maken.
  • U kunt ook bellen of een e-mail sturen naar mijnolvg@olvg.nl als u vragen heeft over digitale zorg.
  • Tot slot: de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) biedt hulp bij digitale vragen.
    Bijvoorbeeld als u meer wilt leren over uw computer of als videobellen niet lukt. U kunt gratis meedoen aan een inloopmoment of cursus. Meer informatie vindt u op de website van de OBA.

Veelgestelde vragen

Bij het Patiënten Servicepunt kunt u terecht met al uw niet-medische vragen. Waar u als patiënt van OLVG voorheen met uw vragen bij diverse balies verspreid over het ziekenhuis terechtkon, bundelen we deze diensten nu op één locatie. Het Patiënten Servicepunt bevindt zich direct bij binnenkomst in de centrale hal, zowel op locatie Oost als locatie West.
Door de komst van het Patiënten Servicepunt én een veranderde werkwijze bij de poliklinieken kunnen we u nog beter en sneller helpen.

Heeft u een afspraak bij OLVG? Dan meldt u zich eerst bij het Patiënten Servicepunt. Zo weten we dat u er bent, controleren uw gegevens en wijzen we u de juiste route naar uw afspraak. Ook geven we graag antwoorden op vragen over MijnOLVG. 

U kunt bij het Patiënten Servicepunt terecht met al uw niet-medische vragen, waaronder:

  • vragen over MijnOLVG en andere digitale zorg
  • uw inschrijving of wijziging van uw persoonlijke gegevens
  • voor het maken van een foto voor in uw medisch dossier
  • de plek waar u moet zijn voorafgaand aan uw afspraak
  • vragen over MijnOLVG
  • een aanvraag voor een kopie van uw medisch dossier, bijvoorbeeld röntgenbeelden
  • vragen over voorzieningen in het ziekenhuis
  • toestemming voor het delen van uw medisch dossier

Nee, dit is niet verplicht. Wel kunt u op het Patiënten Servicepunt terecht met vragen. 

Bij de polikliniek kunt u terecht met uw medische vragen (zoals bijvoorbeeld: Moet ik nuchter zijn voor een onderzoek? of Kan ik ook zonder verwijzing terecht?) en voor uw afspraak met uw zorgverlener.

OLVG wil veilige zorg bieden. Daarom moeten we zeker weten dat we de juiste gegevens koppelen aan de juiste persoon. Zo voorkomen we vergissingen en zorgen we ervoor dat we werken met de juiste gegevens uit het juiste medisch dossier.

In Nederlandse ziekenhuizen geldt voor alle patiënten de identificatieplicht. Wij vragen u bij een afspraak om een geldig legitimatiebewijs: een geldig paspoort of rijbewijs, een identiteitskaart of een verblijfsvergunning. Heeft u dit niet bij u, dan kunnen wij u mogelijk niet helpen.

Ja. Voorheen was er een aparte balie voor het aanvragen van een kopie Medisch Dossier, dit vindt nu plaats bij het Patiënten Servicepunt. U kunt ook online een aanvraag naar het Patienten Servicepunt sturen. Op www.olvg.nl/medisch-dossier vindt u alle informatie en het aanvraagformulier